ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Τα νέα μας

Οι (θαλάσσιες) χελώνες είναι επτά και φωνάζουν δυνατά!

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την ανταπόκριση μαθητών των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού από διάφορα μέρη της Ελλάδας που μας έστειλαν παρουσιάσεις, ζωγραφιές και ιστορίες στη #χελωνο-πρόκληση4 που είχαμε απευθύνει στο κοινό και τους μαθητές τον περασμένο Δεκέμβριο.

Οι συμμετοχές εξετάστηκαν με βάση κυρίως την πρωτοτυπία, τη δράση και τις αξίες που περιέχουν και δευτερευόντως την έκφραση και την αφήγηση που έχει χρησιμοποιηθεί ή την αισθητική για τα εικαστικά.

«Κάποιες συμμετοχές ξεχώρισαν ως προς τα παραπάνω και φαίνεται πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα, αλλά όλο το υλικό θα χρησιμοποιηθεί με κάποιο τρόπο αυτό το καλοκαίρι κατά την περίοδο αναπαραγωγής των θαλάσσιων χελωνών» λέει η Έλλη Ταραμπέ, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του ΑΡΧΕΛΩΝ.

Για παράδειγμα, ο Ευάγγελος Κοττορός και ο Τζουλιάνο Τσάτσι από το Διθέσιο Δημοτικό Σχολείο Αγαθονησίου στα Δωδεκάνησα, φαντάστηκαν τους ήρωές τους σε μία αμμώδη παραλία στο νησί τους να περιφράζουν με ξυλαράκια και σύρμα τις φωλιές των χελωνών. Το σύνθημά τους ήταν όχι πια "χελωνάκια σε κίνδυνο" αλλά "Χελωνάκια σε δράση! Μπράβο σας!

«Οι χελώνες είναι επτά και φωνάζουν δυνατά»! Το σύνθημα αυτό χρησιμοποίησε η Αθανασία Σπήλια από το Δημοτικό Αγίων Αναργύρων Άρτας, στην ιστορία της και τις ζωγραφιές της, όπου απελευθερώνεται και μία χελώνα από το Ζωολογικό Πάρκο. Και όντως επτά είναι τα είδη των θαλάσσιων χελωνών που κολυμπούν στις θάλασσες του πλανήτη μας και όλα απειλούνται από σοβαρούς κινδύνους. Από το ίδιο σχολείο είναι και η ιστορία της Μαρίας- Χαράς Σαφάκα για δύο ζωηρούς φίλους που παρά τις σκανταλιές και τις απερίσκεπτες πράξεις τους, τελικά δείχνουν να καταλαβαίνουν πόσο σημαντική είναι η προστασία της θαλάσσιας χελώνας.

Η ιστορία και οι ζωγραφιές από το τμήμα ΣΤ2 του 6ου Δημοτικού Ιωνίας Βόλου ξεχώρισαν, καθώς περιγράφουν τις συνθήκες μέσα στη φωλιά που βρίσκεται το χελωνάκι, που σε λίγο θα ξεκινήσει το ταξίδι του προς τη θάλασσα.

"Ανοίγω τα μάτια μου δειλά δειλά. Πρώτο εγώ από τα αδέλφια μου. Φτου ξελευτερία! Η πρώτη μέρα της νέας μας χελωνοζωής" είναι οι εκφράσεις που χρησιμοποιούν τα παιδιά του τμήματος ΣΤ2 από το 1ο Δημοτικό Λουτρακίου Κορινθίας στο κείμενό τους για να επικοινωνήσουν τη φύση. Πολύ ωραία!

Η Ιωάννα Δημητριάδη, μαθήτρια της Ε’ Δημοτικού από την Αθήνα, που παραθερίζει στο Καλό Νερό του Κυπαρισσιακού κόλπου μας έστειλε μια όμορφη ιστορία. Το Δημοτικό Σχολείο Τύμβου, στον Μαραθώνα Αττικής έβαλε τους ήρωες να φτιάξουν μία αφίσα που τοποθέτησαν στην πλατεία του χωριού για να δουν όλοι με ποιον τρόπο μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία της ζωής στον πλανήτη. Πολύ καλή ιδέα!

Μία νεαρή επιστήμονας που αγαπάει πολύ τη θάλασσα, πρωταγωνιστεί στην ιστορία του Ιορδάνη Παπαδόπουλου από το 2ο Δημοτικό Αρτέμιδας Αττικής. Η ηρωίδα ταξιδεύει σε παραλία της Κόστα Ρίκα στην Κεντρική Αμερική, παρακολουθεί από κοντά μία Αρριμπάντα (μαζική άφιξη θαλάσσιων χελωνών για να αφήσουν τα αυγά τους) και γράφει ένα βιβλίο για όσα είδε και έμαθε. Από το ίδιο σχολείο, ο Φώτης Τσιμόπουλος, έστειλε μία πολύ σοβαρή δουλειά με πληροφορίες για την Καρέττα, έτσι ώστε να τη γνωρίσουμε καλύτερα.

Με μια καλή προσπάθεια, μπορούμε να απαλλάξουμε τα θαλάσσια ζώα μια και καλή από τα σκουπίδια των ανθρώπων, σκέφτηκε η ηρωίδα της ιστορίας που μας έστειλε η Katerina Milenkovic από το ACS στο Χαλάνδρι Ατττικής. Από το ίδιο σχολείο, ο KunYang Lyo, έγραψε για ένα αγόρι που ενδιαφέρθηκε τόσο για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι άνθρωποι να προστατέψουν τη θαλάσσια χελώνα, που θέλησε να κάνει μία εργασία γύρω από το θέμα και να την παρουσιάσει στους συμμαθητές του.

Τα παιδιά από το τμήμα Ε2 του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Αττικής, σκέφτηκαν να ταξιδέψουν νοερά στη Ζάκυνθο, στο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο. Οι ήρωές τους καθαρίζουν την παραλία ωοτοκίας και ενημερώνουν τους λουόμενους για τις θαλάσσιες χελώνες, όπως κάνουν και οι εθελοντές του ΑΡΧΕΛΩΝ!

Τα παιδιά από το 43ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης μας έστειλαν ένα σύντομο τραγούδι στα Αγγλικά! Ο Γιώργος Τζίμας, φίλος του ΑΡΧΕΛΩΝ, μας έστειλε μια όμορφη ιστορία με πολλά οικολογικά στοιχεία, όπου τα μικρά χελωνάκια φτάνουν στα λημέρια των μεγάλων θαλάσσιων ζώων, των καρχαριών, των φαλαινών, των φωνών και των δελφινιών. Ευχαριστούμε!

Ο Αθανάσιος Καβαλλιέρος, η Μαρία-Καθολική Καστανάκη, ο Νικόλαος Σοφιανίδης, μαθητές στο Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόοων Αργυρούπολης, βάλθηκαν να βοηθήσουν το έργο του ΑΡΧΕΛΩΝ στον κόλπο της Μεσσαράς στην Κρήτη. Δημιούργησαν ζωγραφιές και μια πολύ ζωντανή ιστορία όπου 3 εθελοντές έρχονται αντιμέτωποι με έναν ψαρά που θέλει να βλάψει τα χελωνάκια, αλλά καταλαβαίνει το λάθος του και επανορθώνει βοηθώντας στο έργο τους. Μπράβο για την ομαδική και πολύ ολοκληρωμένη δουλειά, που ξεχώρισε!

«Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών για το ενδιαφέρον και το χρόνο που αφιέρωσαν για το θέμα της προστασίας των θαλάσσιων χελωνών» τονίζει η Αναστασία Σαμαρτζή, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Δράσεων του ΑΡΧΕΛΩΝ. «Θέλουμε να κρατήσουμε την επαφή μαζί σας. Σας περιμένουμε για μία επίσκεψη στο Κέντρο Διάσωσης στη Γλυφάδα Αττικής ή στα προγράμματα του ΑΡΧΕΛΩΝ στη Ζάκυνθο, την Κρήτη και την Πελοπόννησο, απλά ειδοποιείστε μας μία εβδομάδα πριν », συμπληρώνει.

Η παρουσίαση και συζήτηση με τους συμμετέχοντες έγινε διαδικτυακά, με τη συνδρομή των μελών/εθελοντών του ΑΡΧΕΛΩΝ Ηλία Πίτσικα, Ελένης Καλογιάννη και Λένας Καστελλιώτη την Τετάρτη 13 Απριλίου με ταυτόχρονη διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα. Δείτε αποσπάσματα στο βίντεο εδώ.

Τις συμμετοχές ταξινόμησαν, διάβασαν και σχολίασαν τα παρακάτω μέλη/ εθελοντές του ΑΡΧΕΛΩΝ: Δέσποινα Δασενάκη- δημοσιογράφος, Όλγα Δρετάκη- Δρ. Βιολογίας, Σίσσυ Μπλυμάκη- εκπαιδευτικός, Joanne Stournaras- συγγραφέας, δασκάλα Αγγλικών, Ράνια Σπυροπούλου- βιολόγος/ωκεανογράφος

Δείτε την ανακοίνωση της #χελωνοπρόκλησης4 (Δεκέμβριος 2021) εδώ

 

Navigation

Social Media